Bardzo lubię korzystać z formuł i funkcji Excela. Jednak, gdy mam do opracowania sporą bazę danych, to staram się korzystać ze wszelkich excelowych możliwości przyspieszenia pracy. Taką właśnie opcją jest wypełnianie błyskawiczne (ang. Flash Fill), które dostępne jest od wersji Excel 2013.

Wypełnianie błyskawiczne to nic innego jak automatyczne uzupełnianie danych, w których Excel wykryje jakąś prawidłowość. Wpisz w pierwszą komórkę pożądaną formę, a w komórce poniżej rozpocznij wstawianie kolejnego elementu. Excel sam rozpozna Twoje intencje w kwestii przekształcenia danych i zaproponuje sposób wypełniania kolejnych komórek. Jeśli akceptujesz podpowiedź to po prostu naciśnij ENTER. Jak tu nie lubić tego programu?

Jak już zobaczysz poniższe przykłady, to zapewne zaczniesz jej używać na co dzień.

Oto przykładowe zastosowania wypełniania błyskawicznego:

Przykłady błyskawicznego wypełniania; Jak szybko wypełnić tabelę, Jak wstawić przecinek zamiast kropki

Jeśli Excel nie wyświetla automatycznego podglądu, to sprawdź czy jest on uruchomiony: OPCJE PROGRAMU EXCEL –> Zaawansowane –> Opcje edycji –> Włącz Autouzupełnianie wartości komórek.

Funkcję wypełniania błyskawicznego możesz uruchomić również poprzez zakładkę Dane lub wykorzystując skrót klawiaturowy CTRL+E (zobacz rysunki w tabeli).

Pozdrawiam i błyskawicznego wypełniania!

Leave a comment

Zdalne wsparcie w obsłudze administracyjno-biurowej firm, raporty, analizy, kalkulacje, copywriting. Jako wirtualna asystentka pomogę usprawnić prowadzenie biura i zapewnię pomoc w przygotowaniu prezentacji, tworzeniu baz danych, prowadzeniu mediów społecznościowych. Oferuję również szkolenia z Excela i Worda uwzględniające potrzeby informacyjne danej branży.

 kontakt@zdolnebiuro.pl
 796 590 559

Copyright © 2020 ZdolneBiuro.pl
Designed and Developed by Socially.pl